گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل درباره اهمیت و تاثیر مثبت گنبد شیشه ای در معماری مکان های مختلف صحبت کردیم . گنبد شیشه ای استین گلس در هر مکان شکوه و عظمت را به فضا القا میکنند و با کمک نور طبیعی که با شکستی زیبا وارد اتاق میشود فضا را روشن تر و زیبا تر میکنند .

همان طور که قبلا گفتیم گنبد های شیشه ای صرفا به شکل گنبد نیستند و میتوان از تکنیک ساخت آنها در ساخت انواع گنبد های مقعر و محدب ، گنبد های سقفی مستطیلی و انواع لوستر ها و آباژور ها استفاده کرد .

در این مقاله به گنبدی خاص و یکتا در کل ایران اشاره میکنیم که هیچ کدام از حالت های بالا نیستند این گنبد زیبا و منحصر بفرد به عنوان تنها گنبد شیشه ای بیضی شکل ایران در برج باغ سفیر فرمانیه ساخته شده .

در این گنبد تنها از تکنیک استین گلس استفاده شده و تمام شیشه ها بی رنگ هستند هرچند برای پیاده سازی طرح مورد نظر از انواع شیشه ها از جمله شیشه های ساده ، شیشه های اسید شور ، شیشه های سند بلاست و شیشه های تراش دار کریستالی استفاده شده تا  علاوه بر نشان دادن طرح از شدن نور بکاهد و نور وارده را ملایم و لذت بخش کند.

هر چند گنبد شیشه ای در هر شکل و اندازه ای از یک روش ساخت و نصب تبعیت میکنند با این حال گنبد بیضی شکل به دلیل عدم یکسان بودن لته ها و زاویه خم شدید نیازمند چند برابر دقت و زمان است بعلاوه اینکه طرح مورد پسند مشتری طرحی ریز و پر کار بود .

خوشبختانه این گنبد زیبا هم با موفقیت تکمیل و بر روی مکان مورد نظر نصب شد .

مراحل ساخت و نصب این پروژه هم مانند دیگر گنبد شیشه ای بیضی است بدین صورت که ابتدا با بازدید از مکان و اندازی گیری مکان گنبد و آماده سازی محل نصب آن ابتدا سازه فلزی و در واقع اسکلت گنبد ساخته شده و بر روی مکان نصب میشود . در مرحله بعد قطعات شیشه ها بر طبق نقش از قبل کشیده شده و طبق قالب اسکلت فلزی در کنار هم قرار گرفته به شکل یک لته بزرگ در می آیند . در مرحله بعد این قطعات بزرگ به محل برده شده و بر روی ساختار فلزی نصب میشوند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی